قاعده های هوند ( Hund’s Rules)
دنیای شیمی
هوند چند قاعده در زمینه آرایش الکترونی اتمها در حالت پایه ( غیر برانگیخته یا اصلی ) و تعیین ترم طیفی حالت پایه به شرح زیر بیان داشت
 
 

قاعده هوند درباره آرایش الکترونی :

هرگاه در یک اتم یا یون در حالت پایه ، الکترونهای چند اربیتال همتراز،در اختیار داشته باشند، نخست هر الکترون یکی از آن اربیتالها را اشغال می کند و پس از نیمه پر شدن تراز، الکترونهای باقیمانده اربیتالهای نیمه پر را یکی پس از دیگری پر می کنند.

 

قاعده هوند درباره تعیین نماد ترم حالت پایه ( اصلی ) :

قاعده اول :

هرگاه در مورد یک آرایش الکترونی، چند ترم طیفی وجود داشته باشد ، آن ترم طیفی به حالت پایه ( پایدارترین حالت ) مربوط است که چندگانگی اسپین در نماد آن ، عدد بزرگتر باشد.

قاعده دوم :

هرگا در مورد یک آرایش الکترونی ، چند ترم طیفی بتوان در نظر گرفت که در بین آنها دو یا چند ترم دارای بالاترین چندگانگی باشند، آن ترم طیفی به حالت پایه مربوط است که مقدار عدد کوانتومی اربیتالی آن بزرگتر باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 1 / 10 / 1392برچسب:, :: 18:48 :: نويسنده : رومینا

درباره وبلاگ

با سلام، من رومینا هستم، در کلاس دوم راهنمایی در مدرسه ی تیزهوشان فرزانگان دو درس می خوانم. در این وبلاگ مطالبی درباره ی شیمی در اختیار شما قرار میدهم. امیدوارم از مطالب خوشتان بیاید.
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای زیست شناسی و آدرس rominab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 134148
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1